Make your own Glitter Graphics

Pengikut

Jom Layan Iklan Ni...

20 November 2009

Hari Terakhir Persekolahan sesi 2009

Semalam merupakan hari terakhir persekolahan dan kami telah adakan majlis perpisahan, penyerahan murid kepada guru Tahun 1serta sambutan hari lahir bg murid yang lahir Jun hingga Disember 2009. (Majlis diadakan serentak kerana minggu ini merupakan minggu yang paling sibuk).Majlis berjalan dengan lancar dan meriah sekali...kehadiran para waris dan guru-guru amat menyeronokkan kami..walaupun ada dikalangan waris tidak dapat hadir kerana kesibukan kerja...x mengapa. Majlis kami disempurnakan oleh Penolong Kanan Kurikulum iaitu En. Mat Saad bin Arifin dan PK2 yang lain. Ustaz Suhairie pula dengan sukarela membantu kami dengan menjadi pengacara sepanjang majlis berlangsung..
Setelah majlis selesai, tibalah masanya untuk semua murid bersalaman dengan guru dan PPM, serta waris-waris..airmata bergelinangan antara kami..ucapan x putus dari bibir para waris mengucapkan terima kasih dan memohon maaf..sedih betul rasanya..waris2 yang sering sentiasa membantuku tidak  kira masa..alangkah rindunya kami selepas ini. Salah seorang muridku masih dalam dilema untuk bertukar ke negeri lain mengikut ibunya tetapi bila aku memujuknya untuk tetap tinggal di sini...dia terus mengangguk dan katanya..OK cikgu saya akan sekolah disini.nanti boleh umpa cikgu selalu!! (Dia merupakan murid yang paling baik dan bijak dalam kelasku..Irdina Iman...akan kami ingat selama2nya).
Setelah semua waris pulang..tibalah masanya untuk aku dan pembantuku mengemas kelas. Nasib baiklah ada Kak Ina (pekerja sekolah) yang membantu kami dari awal pagi lagi..terima kasih Kak Ina..jasamu tetap kami kenang!!) Guru-guru juga x lokek tenaga..turut sama membantu kami..cuci pinggan..kemas meja dan ada yang sanggup nak lap lantai..ih2 baguih betul la..nak tau sapa..Ustazah Azalina..guru j-Qaf sekolah kami. Hampir semua guru datang ke majlis kami..dan yan terakhir adalah guru2 tahun 6 kerana mereka ni sibuk dengan keputusan UPSR yang keluar..semua guru makan dengan senang hati krn peratusan UPSR tahun ini meningkat lagi!! Alhamdulillah..syukur..
Inilah memori sepanjang majlis pada hari tersebut...





 


 Inilah kek kami..besar tau!!! Sedappppp...

Itulah majlis terakhir untuk tahun ini...dan sekali lagi diucapkan ribuan terima kasih kepada guru2, kakitangan sekolah dan pekerja2 yang banyak membantu kami melancarkan majlis pada hari tersebut..mekasih ya!!!! DAN esok bermulalah Cuti Akhir Tahun....yeeaaaa!!! Tapi..cikgu x cuti..banyak kerja yang perlu diselesaikan sepanjang cuti ni...nampaknya x dapatlah cikgu nak 'honeymoon'..hu2..
Untuk anak-anak didikku..belajarlah rajin2 dan jangan leka..patuhi nasihat ibu dan ayah serta guru2mu di tahun2 mendatang..yang paling penting...JANGANLAH LUPA PADA GURU PRASEKOLAHMU INI! dan juga UMIE yang banyak membantu dan mengasuhmu!! Kenanglah kami dalam doamu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan